ویژه های جهان وطنی

اوباما: دیگر بس است، باید عقلانیت را به واشنگتن برگردانیم

باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر آناهایم در جنوب ایالت کالیفرنیا آمریکا بار دیگر لبه تیز انتقادات خود را به سمت دولت ترامپ گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری “ان بی سی” آمریکا، اوباما شنبه شب در گردهمایی انتخاباتی به نفع ۷ نامزد دموکرات انتخابات میاندوره‌ای کنگره از این منطقه، بار دیگر با حمله به سیاست‌های دولت کنونی آمریکا گفت: باید بار دیگر عقلانیت را به واشنگتن بازگردانیم.

سخنرانی اوباما در آناهایم کالیفرنیا

اوباما: دیگر بس است/ باید عقلانیت را به واشنگتن برگردانیم

او با تاکید بر حساسیت فوق‌العاده انتخابات میاندوره‌ای کنگره در این دوره، نسبت به “بی تفاوتی” جوانان و مردم آمریکا هشدار داده و خواستار مشارکت فعال در انتخابات شد تا به گفته او توازن بار دیگر در واشنگتن برقرار شود.

او با تاکید بر اینکه حزب دموکرات باید دوباره اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست گیرد، افزود: تاریخ آمریکا همواره عرصه نزاع بین کسانی بوده که می‌خواستند جامعه را به جلو ببرند و در مقابل آنهایی که خواستار برگشت به عقب بودند، آنهایی که خواستار دودستگی بین مردم و کسانی که خواستار همبستگی مردم بودند و در نهایت آنهایی که خواستار ترویج سیاست امید و گروهی که خواستار “پمپاژ” سیاست ترس و وحشت بوده‌اند.”

او گفت: در این دوره از انتخابات در همه جای کشور می‌توان انرژی را احساس کرد و مردم می گویند: دیگر بس است.

اوباما افزود: این دوره از انتخابات فرصتی است تا دوباره عقلانیت را به عرصه سیاست در واشنگتن بازگردانیم.

حوزه انتخابیه آناهایم که به طور سنتی بیشتر کرسی‌های آن به جمهوریخواهان تعلق دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون رای داد و این مساله حزب دموکرات را امیدوار کرده تا در این دوره از انتخابات ۷ کرسی این حوزه را به دست بیاورد.

اوباما از روز شنبه ۸ ام سپتامبر  فعالیت انتخاباتی جدی خود را به نفع نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات میاندوره ای کنگره در آبان ماه سال جاری آغاز کرده است و در این راستا طی روزها و هفته‌های آینده در ایالت‌های کالیفرنیا، اوهایو، ایلینوی و پنسیلوانیا به نفع نامزدهای حزب دموکرات سخنرانی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا