انرژی تجدید پذیر

اقدامات شهرهای معروف دنیا در خصوص انرژی های تجدید پذیر

در سال های اخیر، بعضی از جوامع در سراسر جهان متعهد شده اند تا در آینده برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند. یک نمونه قابل توجه کاستاریکا است که در ٧۵ روز اول سال ٢٠۱۵ فقط از منابع تجدیدپذیر استفاده کرد.

این کشور آمریکای مرکزی گام های بلندی را در استفاده از انرژی تجدیدپذیر برداشته است، به خصوص انرژی آبی که امروز بیش از ۸۵ درصد برق این کشور را تولید می کند. مردم کاستارایکا تا حدی از سیاست های انرژی پاکیزه که برای مهار تاثیر تغییرات آب و هوا اتخاذ می شوند حمایت می کنند.

تامین صد در صد انرژی کل یک کشور از منابع پاکیزه کار عظیمی است. بخش عمده این پیشرفت ها در سطح محلی ادامه خواهد داشت. بنا به کمیسیون جهانی اقتصاد و آب و هوا، شهرهایی که به انرژی پاکیزه رو می آورند به مقابله با تغییرات آب و هوا کمک می کنند.

با چهار شهر که به استفاده از انرژی صد در صد تجدیذیر متعهد شده اند، آشنا شوید. داستان های آنها نشان می دهند که رشد اقتصادی و اقدامات برای مقابله با تغییرات آب وهوا به یکدیگر پیوند خورده اند.

سن خوزه، کالیفرنیا

پایتخت غیررسمی سیلیکون ولی در ٢٠٠٧ متعهد شد که تا سال ٢٠٢٢، صد در صد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. هدف طرح تصور سبز این شهر این است که مصرف انرژی را به نصف برساند و ٢۵٠ هزار شغل در عرصه فناوری پاکیزه ایجاد کند. سن خوزه یکی از معدود شهرهای ایالات متحده است که نیاز به درخواست مجوز برای نصب سیستم های خورشیدی روی بام ها را لغو کرده است.

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ هدف دارد تا سال ٢٠٢۵ به نخستین شهر پایتخت در جهان تبدیل شود که با استفاده از انرژی بادی برق مورد نیاز خود را تامین کند و میزان انتشار کربن خود را به صفر برساند. این شهر تاکنون درست خارج از مرکز شهر سه توربین بادی ساخته است و قصد دارد ٩٧ توربین دیگر را اضافه کند. شهردار کپنهاگ در سال ٢٠۱۴ به مجله نیوزویک گفت، این طرح “تاثیر بسیار خوبی بر بودجه ما داشته است.”

فرانکفورت، آلمان

فرانکفورت به خاطر اقدامات پیش گرفته شده جهت انتقال به انرژی صد در صد تجدیدپذیر و رساندن میزان انتشار کربن به صفر تا سال ٢٠۵٠،  در صدر فهرست شهرهای پایدار ٢٠۱۵ قرار داشت. با وجود یک رشد اقتصادی ۵٠ درصدی از ۱٩٩٠ تاکنون، انتشار گازهای آلاینده در طی این دوره ٢۵ ساله به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

جورج تاون، تگزاس

این شهر واقع در مرکز تگزاس تا سال ٢٠۱٧، برق خود را منحصرا از انرژی خورشیدی و بادی تامین خواهد کرد. به گفته مقامات این تغییر کل هزینه ها را پایین خواهد آورد و اثر تولید برق بر ذخایر آب را کاهش خواهد داد.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا