انرژی تجدید پذیر

ایران یکی ازبهترین اطلس خورشیدی را در دنیا دارد

ایران یکی ازبهترین اطلس خورشیدی را بین کشورهای دنیا دارد

دکتر نورپور،دبیر دومین کنفرانس نیروهای خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این گردهمایی گفت: این همایش با حضور میهمانانی از ۱۲ کشور برگزار شد و شرکت‌ها آخرین دستاوردهای خود را در عرصه انرژی خورشیدی ارائه کردند.
وی درباره مقالات ارسال شده به همایش گفت: حدود ۴۰۰ مقاله برای این همایش ارسال شد که پس از بازنگری ۲۰۰ مقاله مورد تأیید قرار گرفت و از این تعداد مقاله‌ها، ۱۵ درصد آن‌ها از کشورهای خارجی دریافت شده است.

وی در حاشیه این نشست اظهار داشت: مشکلاتی که برای بهره‌برداری از این انرژی وجود دارد و پیشرفت به کندی صورت می‌گیرد به علت هزینه‌های سرسام‌آور آن است.

 

وی ادامه داد: البته با کمک‌های وزارت نیرو و کمک دولت بسیاری از هزینه‌ها جبران می‌شود، ولی با این حال هنوز معضلات زیادی بر سر راه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی وجود دارد.

 

وی با بیان این‌که در کشور ما این انرژی قابل استفاده می‌باشد، افزود: انرژی خورشیدی بدون هزینه و پایان‌ناپذیر است و ایران بهترین اطلس خورشیدی را بین کشورهای دنیا دارد و از نظر اقلیمی کاملا مناسب برای بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در این زمینه است و کمک زیادی به محیط زیست می‌کند، زیرا امروزه هر خانه مانند پالایشگاه گاز آلودگی زیست محیطی تولید می‌کند و با رخ دادن پدیده وارونگی دما، هوای شهر بسیار خفه‌کننده می‌باشد و با پدیده ریزگردها که اخیراً اتفاق افتاده است و هم‌چنین آلودگی‌هایی که وسایل حمل و نقل عمومی تولید می‌کند، معجونی برای آلودگی و بیماری‌های مرتبط با آن به وجود می‌آید و بهترین راه برای مقابله با این معضل اترژی خورشیدی است.

 

نورپور در پایان خاطرنشان کرد: باید ما نیز همانند سایر کشورها به سمت جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر “خورشیدی و هیبریدی” به جای سوخت‌های فسیلی حرکت کنیم

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا