توریسم، سفر، گردشگریجهان وطنیدسته‌بندی نشده

سفرنامه کره جنوبی برای شرکت در کنفرانس انرژی و گردشگری + تصاویر

سفر به کره جنوبی، دیار قوقنوس

این سفر در اواخر آبان و اوایل آذر ۱۳۹۴ انجام شد، من بدلیل تخصص ام در حوزه انرژی های تجدید پذیر برای نمایشگاه، مذاکرات کاری و سخنرانی توسط آژانس انرژی کره جنوبی دعوت به سئول شده بودم و از آنجایی که تازه ازدواج کرده بودم و بعد از یک مراسم خیلی ساده با همسرم به خانه خودمان رفته بودیم تصمیم گرفتیم این سفر بعنوان سفر بعد از ازدواج مان باشد و چند روز بیشتر با هدف گردشگری در کره جنوبی بمانیم و از مناظر زیبای این کشور زیبا و پیشرفته لذت ببریم.

مرحله اول گرفتن بلیط پرواز از مشهد به سئول کره جنوبی بود که بدلیل نداشتن پرواز مستقیم از مشهد و یا تهران تصمیم گرفتیم در ایرلاین های خارجی جستجو کنیم که بهترین مورد از نظر قیمت و هم از نظر دادن هتل در فرودگاه اصلی ایرلاین، بدلیل بالا بودن ساعت انتظار برای ترانسفر، الاماراتیه دبی بود (کمتر از دوهفته از افتتاح دفتر الاماراتیه در مشهد می گذشت). ما خوشحال بودیم که هم ویزای مجانی و ۲۱ ساعت توقف در امارات خواهیم داشت و هم وقت مناسبی خواهد بود برای گردش در این شهر.

پرواز به راحتی و به موقع از فرودگاه مشهد انجام شد و وقتی به فرودگاه دبی رسیدیم با پرسیدن از قسمت اطلاعاتی که برای راهنمایی مسافران بود، راهنمایی شدیم به قسمت اخذ ویزا و دریافت هتل که همه این مراحل در کمتر از نیم ساعت انجام شد وخوش شانسی ما این بود که در طی روز و قبل از ظهر وارد فرودگاه شدیم و همه درحال کار بودند و وقت تلف نمی شد.

ما به هتل چهارستاره ای که متعلق به خطوط اماراتیه و در نزدیکی فرودگاه بود با وَن منتقل شدیم و یک اتاق دوتخته بزرگ در اختیار ما گذاشته شد که بعد از صرف نهار برای دیدن برج خلیفه با مترو به مرکز شهر دبی رفتیم.

سفر به کره جنوبی برای شرکت در کنفرانس انرژی و بازدید + تصاویر

پرواز از دبی به مقصد سئول کره جنوبی ( فرودگاه اینچوان) در روز بعد بود و ما در یک قسمت خوب اکونومی هواپیمای A380  بزرگترین هواپیمای مسافری جهان، بصورت آنلاین صندلی را انتخاب کرده بودیم (وبسایت الاماراتیه )وهمچنین در طول پرواز خدمات پرواز خیلی خوب بود. اما من بشخصه غصه کشورم را می خوردم که چرا ما خودمان این امکانات را نداریم و …….  بدلیل اینکه کره جنوبی ۵.۵ ساعت از ما جلوتر هست و پرواز هم ۸ ساعت طول میکشید و مرحله چک کردن گذرنامه و ویزا هم حدودا ۴۵ دقیقه طول می کشید وقتی از فرودگاه خارج شدیم کاملا هوا تاریک و شب شده بود.

اما بد نیست که من از موقعیت فرودگاه اینچوان کره جنوبی توضیحاتی بدهم : فرودگاه اینچوان که در یک جزیره بسیار نزدیک به سئول به نام اینچوان واقع شده یکی از بزرگترین و بهترینها در دنیا است و خطوط مترو و اتوبوس و تاکسی بسیار منظمی به تمام کشور کره جنوبی دارد.

ما اکونومی ترین راه را که اتوبوس بود انتخاب کردیم و با اتوبوس فرودگاه راهی سئول شدیم جالبه بدانید که جاده در دل دریا هست و یک پل طولانی است و وقتی به کنار جاده نگاه می کنی گاها جزیره هایی رو می بینی که چندتا درخت روی آنها سبزاست و خیلی فسقلی هستند.

20151116_121134

شب خسته و کوفته وارد هتل شدیم و بعد از کمی معطلی بدلیل اینکه قبلا با ایمیل با هتل چک کرده بودیم مبلغ دو شب هتل را پرداخت کردیم. از شب سوم مهمان آژانس انرژی های کره جنوبی بودیم که من برای سخنرانی در نمایشگاه دعوت شده بودم.

فردا صبح، بعد از صبحانه بدلیل این که من کمی بیمار بودم (بعد از فوت ناگهانی مادر مشکل ضربان قلب و گوارش پیدا کرده بودم) به اتاق برگشتیم ( هتل دنج و خوبی در غرب سئول بود که شبی ۴۰ دلار بود) و کمی استراحت کردیم تا باران نم نمی که میامد متوقف شود، در خت های کره جنوبی غرق در رنگ های پاییزی بود .

20151116_113335

برای گردش، کاخ امپراتور کره رو انتخاب کردیم و نزدیک ترین ایستگاه مترو به قصر امپراتور کره جنوبی را توسط گوگل مپ پیدا کردیم که حدودا در مرکز بسمت شمال سئول واقع شده بود، خرید بلیط هم از طریق دستگاه های اتوماتیک و هم از باجه ممکن بود که ما از طریق دستگاه اتوماتیک بلیط رفت و برگشت خریدیم.

حدودا ساعت ۲ عصر به قصر رسیدیم و چون ساعت بازدید تا ۴ عصر محدود بود تصمیم گرفتیم فقط جاهای محدود و موزه مردم شناسی رو ببینیم و بریم رستوران ناهار بخوریم و ناهار رو سوپ قارچ و کیمچی و با مخلفاتش سفارش دادیم.

کاخ امپراتور کره -سئول

نکته سفر تا اینجاش این بود که کمی ضعف ام رو بعد بیماری فراموش کرده بودم و خوشحال بودم از سفر و روحیه ام کلی فرق کرده بود.

دیگه داشت شب میشد و ما در خیابان های سئول قدم میزدیم و هوا چون کمی سرد شده بود به مترو برگشتیم تا به هتل بریم.

فردای آن شب یعنی ۱۶ ام اکتبر بعد از صبحانه و استراحت عازم هتل  STANFORD HOTEL SEOUL  شدیم که اقامت دو روزه ما برای کنفرانس بود یک هتل کاملا پیشرفته و مجلل.

STANFORD HOTEL SEOUL

بعد از گرفتن اتاق و چای خوردن، در گوگل مپ دنبال غذای ایتالیایی یا حلال گشتیم تا برای ناهار یک غذای مناسب پیدا کنیم که با ذائقه مان سازگار باشد چون اصلا نمی شد ریسک کرد و معده من حساس بود و فردا افتتاحیه کنفرانس بود.

خب یک رستوران ایتالیایی پیدا کردیم.

رستوران ایتالیایی

اما غذا در کره جنوبی گران هست و غذای حلال هم کم پیدا میشه به نسبت اروپا و کلا باید در مدیریت بودجه دقت بیشتری کرد و اگر امکان پخت غذاهای ساده رو داشته باشید به نظر من بهتره.

این پاستا ۱۴ هزار ووان کره جنوبی بود که به پول ما حدودا ۴۵ هزار تومن می شد که برای سال ۹۴ خیلی بود.(البته به نظر من)

خرید در سئول :

یکی از جالبترین قسمت سفر برای ما رفتن به حراجی های برند ها در سئول بود و انتخاب سوغاتی برای دوستان و اقوام.

کلا کره جنوبی کشور گرانی هست و در مغازه ها یک کفش مجلس زنانه معمولی ۲۰۰ دلار بفروش می رود و یا کت و شلوار معمولی ۶۰۰ دلار که شاید کشور مناسبی برای خرید به نظر نرسد اما اگر به مراکزی که تخفیف های فصلی یا مناسبتی دارند بروید می توانید کفش و لباس های واقعا با تخفیف بالا خرید کنید من یک کفش اسپرت اسکیچرز به قیمت ۴۰ دلار خریدم که معادل ۱۴۰ هزار تومان بود اگر چه الان با نرخ بازار آزاد بسیار بالاتر است و عملا منطقی نیست.

20151116_173142

می توانید به محصولات بهداشتی کره سر بزنید انواع ژل ها و محصولات بهداشتی با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب فروخته می شود و برای من جالب بود که کِرِم شیر الاغ و روغن اسب هم موجود بود و انواع و اقسام محصولات از ریشه گیاه جینسینگ.

۱۷ ام اکتبر :

۱۷ ام افتتاحیه کنفرانس انرژی در حوزه انرژی های تجدید پذیر در سئول بود و شرکت های مختلفی شرکت کرده بودند که عکس هایی براتون انتخاب کردم :

20151117_103557

باران

پنل خورشیدی

روز دوم ساعت ۱۰ و بیست دقیقه من سخنرانی داشتم که در خصوص گسترش تجارت انرژی های تجدید پذیر در خاورمیانه به ویژه ایران بود و از پتانسیل بالا و چالشهای این نوع سرمایه گذاری صحبت شد.

شام خدا حافظی :

شب توسط تیم برگزارکننده میهمان های ویژه به رستورانی کره ای دعوت شدیم که غذاهای خاص کره ای و هم گیاهی داشت.

20151117_191705

بعد از شام و برگشت به هتل محل اقامت و کمی استراحت در وبسایت ها بدنبال هتلی بودیم که هم به مرکز شهر و مراکز دیدنی نزدیک تر باشه و هم از نظر هزینه مناسب تر باشه چون از اون به بعد هزینه اقامت با خودمون بود.

هتل هشت ساعت Hotel 8 Hours :

این هتل رو که در مرکز شهر بود انتخاب کردیم و با تلفن یک اتاق دوتخته رزرو کردیم.وقتی به محل هتل رفتیم من اول شوکه شده بودم چون در عکس های هتل عکس اطراف هتل گذاشته نشده بود.

8 Hours
۸ Hours

هتل در یک محله شلوغ که بین دو خیابان اصلی در مرکز شهر واقع بود که این محله مملو از رستوران های کوچک محلی و با غذاهای عجیب و غریب کره ای بود. در ضمن مغازه های لباس و همچنین سفارت چین بسیار به هتل نزدیک بود و من یاد کوچه های خیابان امام رضا  مشهد و شلوغی و تراکم آنجا افتادم که حس خوبی بمن نداد. چون با شبی ۴۰ دلار در اینترنت، هتل های دیگری هم بود. این هتل از طبقه دوم یک ساختمان شروع می شد که یک هال کوچک و میز رسپشن کوچکی داشت اما دیزاین آن خاص بود و اگرچه اتاق ها کوچک بود و محله شلوغ اما داخل هتل کاملا ساکت و تمیز و امن بود طوری که بعد از یک روز که اطراف هتل رو از روی کنجکاوی بازرسی کردم ، از انتخاب این هتل دیگر ناراحت نبودم.

228807

بازدید از برج N  سئول:

برج اِن یکی از دیدنیهای سئول کره جنوبی، رسما به وای تی ان برج سئول و همچنین به نام برج نامسان و برج سئول شناخته میشود. این برج ارتباطات و رصدخانه ای واقع بر بالای  کوه نامسان در مرکز سئول و بالاترین نقطه در سئول و منطقه ای جنگلی و مملو از پوشش گیاهی و با ارتفاع ۲۳۶ متر در سال ۱۹۶۹ با هزینه حدود ۲.۵ میلیون دلار ساخته شده است. از پایین کوهستان توسط کابینی که بر روی ریلی تعبیه شده به بالای یک تپه که ایستگاه تله کابین در آن واقع شده بود منتقل شدیم و از آنجا با تله کابین به بالاترین نقطه کوهستان که برج سئول بربالای آن ساخته شده است رفتیم.

N Tower

بعد از ورود به برج که هزینه ورودی آن گران نبود با آسانسور به طبقه بالای برج که برای عکاسی و خرید ایجاد شده بود رفتیم البته یک طبقه بالاتر در سر برج واقع بود که رستوران برج بود و بالای آن آنتن های مخابراتی و غیره قرار داشت.

رستوران گردی در سئول :

غذاهای کره ای تنوع بالایی دارند که عموما غذاها تند هستند و بدلیل حلال نبودن گوشت ما بایستی غذاهایی سفارش میدادیم که گیاهی باشند.

(این عکس رو دوستم گرفتند و متعلق به من نیست اما اجازه انتشار دارم)

تصمیم گرفتیم که بدنبال یک رستوران حلال بگردیم که گوشت پخت کند. در مر کز شهر بعد از سرچ در اینترنت و پرسش از افرادی که عرب به نظر می رسیدند رستوران زعفران را در یک مجتمع تجاری پیدا کردیم که یک رستوران کشمیری بود که غذا هایی چون کباب گوشت و شیشلیک داشت که کره ای ها هم استقبال خوبی ازش داشتند.

رستوران زعفران در سئول

در رستوران های دریایی نوشیدنی سردی از جینسنگ بعد از غذا سرو می شود که با خاصیت گرم خود مکملی برای غذا می باشد.

Sungnyemun Gate (Namdaemun Gate)دروازه نامدامون :

20151119_201743

این دروازه درمرکز شهر سئول و در میدانی با همین نام قراردارد که داری فروشگاهی کوچک و نگهبانانی است.

این بنا در سال ۲۰۰۸ دچار آتش سوزی شد که دوباره بازسازی شده است.

پرواز و برگشت به مشهد :

۲۰ اکتبر که اخرین روز آبان بود ساعت ۱۱ شب پرواز ما از سئول به دبی بود که در قسمت F اکونومی هواپیمای ایرباس A380  تقریبا پشت کابین خلبان قرار داشتیم. جالب اینجا بود که ردیف کنار در این هواپیما سه صندلی بود و کنار من خالی بود و راحت می شد خوابید! صبح اول آذر و ۲۱ اکتبر به دبی رسیدم و بعد از یک توقف ۲۲ ساعته در هتلی که هواپیمایی الاماراتیه به ما داده بود به مشهد برگشتیم.