جهان وطنیسیاست و اقتصاد

استرالیا،آمریکا و کانادا به ترتیب بیشترین جذب سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده اند.

تازه ترین مطالعات نشان می دهد که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ثروتمندترین افراد جهان به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسید که استرالیا در رتبه نخست جذب آنها قرار گرفته است. پس از استرالیا، امریکا و کانادا رتبه های دوم و سوم را در جذب سرمایه به خود اختصاص داده اند.

این مطالعه نشان می دهد تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۱۳.۹ میلیون نفر در جهان به عنوان ثروتمندترین افراد دنیا شناخته شده اند که ثروت آنها در کل ۶۹ تریلیون دلار برآورد شده است. در سال ۲۰۱۶، ۱۱ هزار نفر از این افراد  عازم استرالیا شده اند و این کشور را در رتبه نخست جذب ثروتمندترین مهاجران جهان قرار داده اند. پس از استرالیا، آمریکا و کانادا با ۱۰ هزار و ۸ هزار جذب مهاجر ثروتمند، به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

محققان عنوان می کنند یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب مقصد مهاجرت برای این افراد، پایداری شرایط اجتماعی، امنیت و سیستم درمانی پیشرفته است.

بر اساس این گزارش، انتقال ثروت جهانی از نقطه ای به نقطه ای دیگر در حال شتاب گرفتن است و در سال گذشته میلادی، ۸۲ هزار نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سر تا سر دنیا مهاجرت کردند که این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی، ۶۴ هزار نفر ثبت شده است.

بیشترین تعداد مهاجران صاحب سرمایه به ترتیب از کشورهای فرانسه، چین و برزیل هستند.

 

http://hodhod.ca

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا