ملل و فرهنگویدیوویژه های جهان وطنی
موضوعات داغ

سریال دور دنیا در هشتاد روز و قهرمانی بنام فیلیس فاگ

فیلیس فاگ ماجراجویی ای را برای سفر به دور دنیا در طول هشتاد روز آغاز می کند.

داستان سریال دور دنیا در هشتاد روز

فیلیس فاگ ماجراجویی ای را برای سفر به دور دنیا در طول هشتاد روز آغاز می کند.
درباره سریال دور دنیا در هشتاد روز

سریال دور دنیا در هشتاد روز به کارگردانی استیو بارون در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. در این سریال دیوید تننت، ابراهیم کوما، لئونی بنچ و جیسون واتکینز به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلیس فاگ مردی مهربانی است که در ظاهر می خواهد اثبات کند که با پیشرفت تکنولوژی عصر خودش می تواند در ۸۰ روز دور دنیا سفر کند.. اما در واقع بدنبال دیدار عشق قدیمی خود است که در گذشته نتوانسته با او به سفر دور دنیا برود.

شاید تاثیر گذارترین صحنه نجات جان کودک زخمی شده در قطار بود که با از خودگذشتگی و همکاری بوجود آمد:

نجات پسربچه

 

 

قطار خالی

……………………

نویسنده اصلی رمان:

ژول ورن کیست؟

ژول ورن با نام اصلی ژول گابریل ورن است که در سال ۱۸۲۸ در فرانسه به دنیا آمد که او را به خاطر داستان های علمی تخیلی‌اش می شناسند با این وجود او توانست به طور کلی دنیای داستان و رمان های تخیلی را بانوشتن دور دنیا در هشتاد روز دگرکون کند.

پدر او یعنی پی یر ورن که یک حقوق دان صاحب منصب و شناخته شده بود با دختری به نام سوفی الوت دلافری ازدواج کرد و در نهایت در سال ۱۸۲۷ فرزند آن ها یعنی ژول ورن اسطوره ای به دنیا آمد.

از آنجایی که خانواده ژول ورن بسیار سختگیر بودند و این موضوع به شدت ژول ورن را آزار می داد ، او را بر آن داشت تا در سن ۱۱ سالگی از خانه فرار کندو در یکی کشتی باربری مشغول به فعالیت شود. در همین حین بود که سفری پر ماجرا را به هند آغاز کرد اما این موضوع زیاد طول نکشید زیرا پدر که نگران فرزندش بود او را به خانه بازگرداند.

او در سن ۱۶ سالگی توانست وارد دبیرستان شود و درنهایت توانست با نمرات عالی مدرک دیپلم خود را دریافت کند اما در ادامه سنت خانواده او را مجبور کرد که رشته حقوق بخواند تا مانند پدرش به وکیلی بزرگ تبدیل شود اما با این وجود او به شدت از این رشته متنفر بود .

او در همین حین بود که علاقه شدیدی به نوشتن نمایشنامه پیدا کرد . این عشق و علاقه آن قدر شدید بود که هیچ چیز مانع او نمی شد حتی اگر کسی او را به خاطر نمایشنامه هایش تشویق نمی کرد. او روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما در نهایت توانست با خلق اثری مانند دور دنیا در هشتاد روز موفقیت غیر قابل وصفی را به دست آورد.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا