توریسم، سفر، گردشگری

ترکیه را تنها نگذارید؛ درخواست سازمان جهانی گردشگری

درخواست سازمان جهانی گردشگری ؛ ترکیه را تنها نگذارید!!!

پس از وقوع حملات تروریستی اخیر در ترکیه، سازمان جهانی گردشگری از فعالان گردشگری درخواست کرد این کشور را ترک نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از بروز حملات تروریستی هفته گذشته در فرودگاه آتاتورک استانبول که جان ۴۲ نفر را گرفت و ۲۳۰ تن دیگر را مجروح کرد، «طالب ریفاعی»، رئیس سازمان جهانی گردشگری که زیر مجموعه سازمان ملل متحد است در بیانیه ای اعلام کرد اکنون زمان حمایت از ترکیه است.

رئیس سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد: ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در دنیاست و ما مطمئن هستیم همچنان این جایگاه را حفظ خواهد کرد. هم اکنون امنیت مهم ترین عامل در صنعت سفر و گردشگری است و از آن جایی که صنعت گردشگری در بسیاری کشورها، از مهم ترین ستون های اقتصاد است، به هدف تروریست ها تبدیل شده است.

بر اساس سایت سازمان جهانی گردشگری، «ریفاعی» ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول در بیانیه اش عنوان کرد: در چنین زمان هایی است که باید در کنار هم بمانیم و نباید مقاصد گردشگری که هدف تروریسم شده را قرنطینه کنیم.

صنعت گردشگری ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی به سبب بروز چندین حمله تروریستی با نزول چشمگیری مواجه شده است و از سویی دیگر روسیه مهم ترین منبع درآمد خارجی گردشگری ترکیه، پس از انهدام جت جنگی خود توسط ارتش ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، تحریم های اقتصادی را علیه ترکیه اعمال و تمامی پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را لغو کرد و به یک باره صنعت گردشگری ترکیه که وابستگی فراوانی به گردشگران روس دارد را با چالشی بی سابقه مواجه کرد.

با عذرخواهی «رجب طیب اردوغان» از دولت روسیه بابت انهدام هواپیمای جنگی، اخیرا «ولادیمیر پوتین»، ریاست جمهوری روسیه با لغو تحریم ها علیه ترکیه در حوزه سفر و گردشگری موافقت کرده است.

در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی تعداد گردشگران روس حاضر در ترکیه ۹۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش داشته است.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا