توریسم، سفر، گردشگری

جاذبه های گردشگری مهم و معروف کانادا

دومین کشور بزرگ در جهان  کانادا است ، کانادا دارای مناظر زیبا و مراکز منحصر به فرد برای اکتشاف کردن توسط مسافران است. از ساحل به ساحل ، کشور داری  شهرها ی پر جنب و جوش و فرهنگی غنی است، همراه با شگفتی های طبیعی باور نکردنی. در غرب کانادا، کوه های راکی و شهرهای  ونکوور، ویکتوریا، و گالکری  مقاصد سفرهستند  آبشار نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال، و شهر کبک، برخی از محبوب ترین فرصت ها برای کسانی که سرمایه گذاری می کنند در استانهای ساحلی کانادا در شرق هستند.

زیبایی گراس مورن پارک ملی ، همراه با شهرستانها هالیفاکس  و سنت جان که  شخصیت منحصر به فرد خود را دارند، اما به همان اندازه شمال کانادا جالب است که فرصتی برای دیدن خرس های قطبی در طبیعت و کشف زیبایی مکان هایی مانند پارک ملی Nahanni و شهر های  از وایت هورس و یلونایف است.

۱- آبشار نیاگارا  (Niagara Falls)

canada-ontario-niagara-falls-2

آبشار نیاگارا معروفترین جاذبه طبیعی کانادا است، هر سال میلیون ها بازدید کننده را بسمت خود می کشاند. واقع در جنوب شرق کانادا  وبیش از یک ساعت رانندگی از تورنتو، در امتداد مرز آمریکا واقع شده است . سقوط عظیم آب رها شده حدود ۵۷ متر است. بازدید کنندگان می توانند  سقوط آب را در یک فاصله نزدیک از لبه تا انتها ببینید.

 ۲-پارک ملی بنف و کوه های راکی (Banff National Park and the Rocky Mountains)

canada-banff-national-park-moraine-lake-2

پارک ملی بنف در قلب  کوه های عظیم راکی در استان آلبرتا و ویترین برخی از زیبا ترین مناظر کانادا است. دریاچه ها فیروزه سبز، قله های پوشیده از برف، و یخچال های طبیعی همه در این پارک خیره کننده به راحتی قابل دسترس اند. جواهر  پارک دریاچه لوئیس است ، که در آن آب سبز  تصویر کوه های اطراف را منعکس می کند و بازدید کنندگان می توانند به راحتی در اطراف سواحل قدم بزنند . در انتهای  جنوبی  پارک ،  شهر کوچک و دوست داشتنی بنف است، که در آن ارائه می شود انواع گزینه های محل اقامت، خرید و ناهار خوری.

در زمستان بنف یک منطقه ورزش های زمستانی  است  Lake Louise Ski Resort  و Sunshine Village, ، دو مقصد  برجسته اسکی در کانادا هستند.

۳- برج تورنتو (Toronto’s CN Tower)

canada-ontario-toronto-cn-tower-2

در سواحل دریاچه انتاریو در بزرگترین شهر  کانادا برج CN واقع است ، یکی از معروف ترین جاذبه های  کانادا است. این برج یکی از بلندترین سازه در جهان است با  ۵۵۳ متر ارتفاع. دراین برج رستوران گردان  ۳۶۰ درجه ای وجود دارد، که در آن بازدید کنندگان می توانند از غذا خوردن و دیدن سرتاسرشهر و دریاچه،  لذت ببرند. در شب، برج با نور های مختلف و رنگارنگ روشن شده است.

۴- شهر کبک قدیم ((Old Quebec (Vieux-Quebec)

canada-view-over-old-quebec

شهر قدیمی کبک، یک میراث جهانی یونسکواست ، در سراسر شهر ازبالا به پایین شامل بسیاری از ساختمان های تاریخی است. پایین شهر ، در امتداد رودخانه سنت لارنس، محل سکونتگاههای نخستین و قصر Frontenac است ، این منطقه یکی از مناطق تاریخی محبوب کانادا است و به خوبی برای گردشگری توسعه یافته است.

Whistler -5 

canada-british-columbia-whistler-ski-hill

فقط با یک رانندگی دو ساعته از ونکوور می توان به  پیست اسکی معروف و روستای ویسلر رسید. در حالی که ویسلر همواره یک منطقه مهم ورزش های زمستانی بوده است ، همچنین این منطقه  به یک مقصد تابستانی مردم برای گلف، دوچرخه سواری در کوهستان، و یک فضای شهر پر جنب و جوش در طول سال تبدیل شده است . این روستا مورد توجه گسترده بین المللی در سال ۲۰۱۰ شد که یکی از مکان ها برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ بود. درمنطقه اسکی با کلاس جهانی، هتل ها، و ناهار خوری، و همچنین انواع دیگر فرصت های تفریحی در فضای باز و مناظر کوهستانی زیبا وجود دارد.

-۶ پارلمان هیل اتاوا  (Ottawa’s Parliament Hill)

canada-ontario-ottawa-parliament-hill

پارلمان هیل اتاوا بنا شده است بر بالای رودخانه اتاوا و ساختمان های به سبک پارلمان نئو گوتیک گس در نیمه دوم قرن ۱۹ افزوده شده. برجسته ترین ویژگی بنا ، برج صلح است که مجلس عوام و سنا در هر دو طرف را تقسیم کرده است. در مقابل ساختمان پارلمان مشعلی  است، که در سال ۱۹۶۶ به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد کنفدراسیون کانادا روشن شده است ، و در پشت ساختمان یک باغ مجسمه سازی است. در پایین  پارلمان هیل، یک پیاده روی دوست داشتنی است در کنار رودخانه اتاوا.

۷-  سایت تاریخی – ملی سیگنال هیلِ سنت جونز (St. John’s Signal Hill National Historic Site)

canada-newfoundland-st-johns-signal-hill-view

در ورود به بندر سنت جان، مشرف به شهرستان و دریا، سایت تاریخی ملی ، سیگنال هیل  قرار دارد. در سال ۱۹۰۱ در اینجا بود که اولین سیگنال بیسیم از آنسوی اقیانوس اطلس دریافت شد. این نیز یک نقش استراتژیک در جنگ هفت ساله با فرانسه بازی کرد ، اگر چه استحکامات فعلی در طول جنگ سال ۱۸۱۲ ساخته شد.برج کابوت یکی از سایت های کلیدی سیگنال هیل است. این در سال ۱۸۹۷ به مناسبتچهارصدمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شده است.

همچنین در حال حاضر یادآور دریافت اولین  سیگنال تلگراف رادیویی از  بین اقیانوس اطلس با بیش از فاصله ۲،۷۰۰ کیلومتر از Poldhu در انگلستان توسط گوگلیلمو مارکونی در سال  ۱۹۰۱ است  .در برج نمایشگاه  ای در خصوص تاریخ دریافت سیگنال هیل و تاریخ ارتباطات (با یک بخش ویژه در مارکونی) می باشد.از بالا، بازدید کنندگان می توانند با دیدن  منظره  پانورامای از شهرو ساحل تا آنجا که Cape Spear   شرقی ترین نقطه امریکای شمالی، لذت ببرید.

1000px-NLA_StJohns1_tango7174

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا