انرژی تجدید پذیرویدیو
موضوعات داغ

خانه های خورشیدی شناور بر سطح آب با الهام از لانه های پرندگانی که لانه های شناور بر سطح آب می سازند.

«Waternest 100»

خانه های خورشیدی شناور بر سطح آب با الهام از لانه های پرندگانی که لانه های شناور بر سطح آب می سازند.

به گزارش انرژی امروز، با گرم شدن روز افزون دمای کره زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها، شرایط زندگی ما نیز دستخوش تغییرات فراوانی می شود. شرکت «Ecoflolife» یک شرکت انگلیسی است که خانه شناور به نام «Waternest 100» را به مرحله تولید رسانده و سال ها زمان صرف کرده تا خانه ای بسازد که مصرف انرژی پایینی داشته و با شرایط رو به تغییر این کره خاکی نیز همخوانی داشته باشد.

۹۸ درصد از ساختار این خانه از مواد برگشت پذیر استفاده شده است ضمن بیان این نکته که سقف آن به طور کامل از سلول های خورشیدی تشکیل شده است. این خانه که ۹۲ متر مربع مساحت دارد از چوب و آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. برق تولیدی از طریق پنل‎های خورشیدی با مساحت ۶۰ متر مربع در بام آن تولید می شود. پنل‎های خورشیدی از نوع مات «Amorphous» هستند، که شکل آن با سقف منحنی شکل ساختمان نیز مطابقت دارد. توان کل این پنل‎ها ۴ کیلووات است.

علاوه بر این، یک سیستم تهویه کوچک با مصرف انرژی کم و هزینه پایین سرویس و نگهداری با سیستم کنترل درجه حرارت خودکار برای تنظیم هوا استفاده شده است. با استفاده از انرژی ذخیره شده خورشیدی در طول روز، نمای این خانه در شب روشنایی خیره کننده‎ای دارد «Waternest 100» را می توان در امتداد رودخانه ها، دریاچه ها و مناطق دریایی با آب‎های آرام قرار داد.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا