ویژه های جهان وطنی

باراک و میشل اوباما پس از بدرود با کاخ سفید؟ ادامه خدمات اجتماعی

پس از هشت سال زندگی در کاخ سفید، پرزیدنت اوباما و خانواده اش برای آینده آماده می شوند. اما آنها کجا خواهند رفت و چه خواهند کرد؟

بیشتر رؤسای جمهوری پس از پایان دوره خدمت خود واشگتن را ترک می کنند.  درست بعد از آنکه مراسم تحلیف جانشین آنها به انجام می رسد، آنها برای ادامه زندگی از شهر خارج می شوند. اما حداقل برای یکی دو سال آینده، خانواده اوباما در واشنگتن می مانند تا دختر کوچک تر آنها، ساشا، دبیرستان خود را به پایان برساند.

اوباما با شوخی درباره ورود خود به بازار کار پس از بیستم ژانویه ٢٠١٧ گفته است که باید “یک حساب در لینکداین باز کند و ببیند چه پیش می آید.”

در واقع، احتمال اینکه او بتواند گزینه های خود را کاهش دهد کم است.  اول- بعد از یک مرخصی کوتاه-به احتمال زیاد هم رئیس جمهوری و هم بانوی اول، میشل اوباما سرگرم نگارش خاطرات خود و یا کتاب هایی درباره دورانی که در کاخ سفید گذرانده اند خواهند شد.

AP_552982755469

هر دوی آنها احتمالا به فعالیت های خیرخواهانه در ارتباط با بنیاد و مرکز ریاست جمهوری باراک اوباما می پردازند. پرزیدنت اوباما هنگام راه اندازی برنامه رهنمود نگهدار برادرم اشاره کرده بود که تصمیم دارد پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود به همکاری با این ابتکار ادامه دهد.  اما کار او به همین ختم نمی شود.

اوباما سال گذشته به گروهی از دانش آموزان گفت: “من به کارهایی که قبلا می کردم باز می گردم و راه هایی برای کمک به مردم پیدا می کنم. به جوانان برای ادامه تحصیل و به مردم برای پیدا کردن کار کمک می کنم، و سعی می کنم کسب و کارها را به جوامعی که به اندازه کافی از آنها برخوردار نیستند بیاورم.”

 

share.america.gov/f

 

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا