دانستنی های کسب و کارکسب و کار و استارت آپ

مشارکت در تولید با صاحبان صنایع خودروسازی آمریکا طبق شرایطی قابل پذیرش است

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: پیشرفت و توسعه حقیقی صنعت خودروسازی ایران زمانی صورت می گیرد که با صاحبان مطرح خودروسازی جهانی مشارکت های مالی و فنی داشته باشیم، با توضیحی که ارایه کردم قطعا مجوزی داریم که با برندهای آمریکایی مذاکراتی انجام دهیم.

 

ولی ملکی در مصاحبه با ایسنا عنوان کرد: هر گونه فعالیت اقتصادی در حوزه بازار خودرو باید در مسیر تقویت صنایع خودروسازی کشور قرارگیرد و واردات خودروی خارجی بصورت CBU(خودرو آماده)راه حل ارتقای این صنعت در کشور نیست.

 

درادامه عنوان شد:مدل قرارداد ایدرو برای مشارکت با خودروسازان خارجی رامی توان با خودروسازان آلمانی ، ژاپنی و حتی آمریکایی انجام داد.زیرا که مشارکت با خودروسازان بین الملی بهترین روش بالا بردن سطح صنعت خودروسازی کشور است. و براساس تحلیل من روشی که ایدرو و ساپیپا و ایران خودرو برای تولید با مشارکت طرف خارجی در ایران با فرانسه و چین شروع انجام داده اند سرآغازی مناسب است.

 

در ادامه تاکید نمود: مخالفت قبلی او با واردات خودرو از آمریکا بدلیل سیاست های خصمانه و غرض ورزی های سیاستمداران آمریکا بوده است و اگر این رفتار همراه با دشمنی اصلاح گردد و مشارکتی مالی و فنی منصفانه ای از طریق صاحبان صنایع و مالی آمریکا برای مذاکره ارایه گرددکه فناوری های نوین بین المللی را در اختیار صنعت خودروسازی ایران قرار دهند و موافقت کنند که سهمی از بازارهای جهانی خودشان را به تولیدخودروهای درایران اختصاص دهند، مانعی بر سر راه همکاری مشترک با آمریکا وجود نخواهد داشت.

 

رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن با تاکیدد بر این که: «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»،بیان نمود:بهترین ظرفیت برای جذب سرمایه گذاران خارجی،صنعت خودروی ایران است که بعنوان سرمایه آورنده طرف ایرانی،دررایزنی های اقتصادی برای جذب مشارکت فنی و مالی  برندهای بین المللی می تواند توسط مدیران اقتصادی و سیاسی کشورمطرح شود. روند پیشرفت بازار خودروی ایران زمانی تثبیت می شود که خودروسازان جهانی با ما مشارکت های در حوزه های ساخت مشترک و مالی داشته باشند. براساس این توضیح که ارایه کردم حتما مجوز داریم که با برندهای آمریکایی مشارکت در تولید خودرو داشته باشیم.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا