دانش و محیط زیست
موضوعات داغ

فواید کاشت صحیح درختان در شهرها همچنین محل زندگی و کاهش تاثیر موج گرما

شهرها دمای بسیار گرمتری نسبت به مناطق روستایی اطراف خود را تجربه می کنند - پدیده ای که به عنوان اثر جزیره گرمایی شهری شناخته می شود - در نتیجه پوشش گیاهی و فضاهای سبز با ساختارهایی مانند جاده ها و ساختمان هایی که گرما را جذب می کنند جایگزین می شوند.

برای اولین بار در تاریخ بشر، بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند. بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی، دو سوم انسان‌ها ممکن است تا سال ۲۰۵۰ در مناطق شهری زندگی کنند.

 

 

شهرها محرک اصلی تغییرات آب و هوایی هستند که مسئول حدود ۷۵ درصد از انتشار دی اکسید کربن در سطح جهان هستند. اما در عین حال، آنها به ویژه در برابر اثرات آن آسیب پذیر هستند. سیلاب های داخلی و ساحلی، تنش گرمایی، بارندگی شدید، خشکسالی، کمبود آب و افزایش آلودگی هوا تنها برخی از اثرات مورد انتظار است.

 

ایجاد انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین چالش هایی است که دولت های محلی در این قرن با آن مواجه هستند. راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن به این چالش پرداخت: آنها به اقداماتی اشاره می‌کنند که بر اساس طبیعت ساخته می‌شوند و به طور همزمان تغییرات آب و هوایی را کاهش می‌دهند و در عین حال به ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر مخاطرات مرتبط با آب و هوا و مخاطرات طبیعی کمک می‌کنند.

 

درختان و جنگل های شهری و حومه شهری یکی از این راه حل ها هستند.
به همین دلیل، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE) “چالش درختان در شهرها” را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. این ابتکار از شهرداران و دولت های محلی در سراسر جهان دعوت می کند تا تعهد درختکاری را بدهند و اهدافی را برای سبزتر کردن شهرهای خود تعیین کنند. انعطاف پذیر و پایدارتر

https://treesincities.unece.org/about-trees-cities

شهرها دمای بسیار گرمتری نسبت به مناطق روستایی اطراف خود را تجربه می کنند – پدیده ای که به عنوان اثر جزیره گرمایی شهری شناخته می شود – در نتیجه پوشش گیاهی و فضاهای سبز با ساختارهایی مانند جاده ها و ساختمان هایی که گرما را جذب می کنند جایگزین می شوند.

این اثر به ویژه در تابستان مشکل ساز است، زمانی که دما می تواند به سطوح خطرناکی برسد و افراد بیشتری به دلایل مربوط به گرما جان خود را از دست بدهند، اما به گفته محققان، می توان با کاشت درختان بیشتر با آن مقابله کرد.

تجزیه و تحلیل داده های مرگ و میر از حدود ۵۷ میلیون نفر در ۹۳ شهر اروپایی در تابستان ۲۰۱۵ – جدیدترین سالی که اطلاعات در دسترس است – نشان داد که ۶۷۰۰ مرگ و میر را می توان به محیط گرمتر شهری نسبت داد.

محققان تخمین زدند که در صورت افزایش پوشش درختان شهری تا ۳۰ درصد (میانگین ۱۵ درصد) می‌توان از ۴۰ درصد از این مرگ‌ها جلوگیری کرد.

محققان گفتند که مطالعه آنها که بر شهرها متمرکز است به جای مناطق شهری وسیع تر که اغلب شامل یک منطقه رفت و آمد سبزتر است، اولین باری است که بار مربوط به جزایر گرمایی شهری را تخمین می زند و اولین مطالعه ای است که چگونگی افزایش پوشش درختان را که به کاهش دما کمک می کند، تخمین می زند. ، می تواند با این مبارزه کند.

Mark Nieuwenhuijsen، یکی از نویسندگان این مطالعه، مدیر برنامه ریزی شهری، محیط زیست و سلامت در موسسه سلامت جهانی بارسلونا، گفت: این یافته ها باید برنامه ریزان شهری و سیاست گذاران را تشویق کند تا فضاهای سبز را در توسعه خود بگنجانند، به ویژه که ما قبلاً می دانیم که فضاهای سبز دارای سلامت دیگری هستند. مزایایی مانند “کاهش بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و سلامت روان ضعیف” و بهبود عملکرد شناختی.

Cities experience much warmer temperatures than the rural areas surrounding them—a phenomenon known as the urban heat island effect—a result of vegetation and green spaces being replaced with structures like roads and buildings that absorb heat.

The effect is particularly problematic in summer, when temperatures can soar to dangerous levels and more people die of heat-related causes, but can be tackled by planting more trees, researchers suggest.

An analysis of mortality data from some 57 million people living in 93 European cities in the summer of 2015—the most recent year for which data is available—revealed that 6,700 deaths could be attributed to the hotter urban environment.

The researchers estimated nearly 40% of these deaths could have been prevented if urban tree cover were increased up to 30% (the average was 15%).

The researchers said their study, which focuses on cities rather than the broader urban area that often includes a greener commuter zone, is the first to estimate the burden associated with urban heat islands and the first to estimate how increasing tree coverage, which helps reduce temperature, could combat this.

Study co-author Mark Nieuwenhuijsen, director of urban planning, environment, and health at the Barcelona Institute for Global Health, said the findings should encourage city planners and policymakers to include green spaces in their developments, particularly as we already know green spaces have other health benefits like “reducing cardiovascular disease, dementia, and poor mental health” and improve cognitive function.

Harare New City
نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا