ویژه های جهان وطنی

برنامه ریزی ایران ،جهت طراحی شهرهای جدید در سواحل دریای عمان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از طراحی چهار شهر جدید در منطقه مکران و سواحل دریای عمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محسن نریمان افزود: با سرمایه گذاری های زیربنایی و تامین زیرساخت های لازم منطقه مکران و سواحل دریای عمان در آینده به منطقه جذاب جمعیتی تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه مناطق ساحلی دریای عمان می تواند به قطب جمعیتی تبدیل شود ،گفت : طراحی شهرهای جدید به منظور جذب سرریز جمعیت شهرهای پرجمعیت تعریف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه مناطق ساحلی خلیج فارس نیز طراحی چند شهر جدید شروع شده است، افزود: با توجه به اینکه مناطق ساحلی جنوب به قطب انرژی کشور تبدیل شده است ، افزود: در آینده این مناطق به کانون های جذب جمعیت تبدیل می شود.
نریمان افزود: طرح های زیرساختی لازم شهرهای جدید در منطقه مکران ، سواحل دریای عمان و خلیج فارس با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و مشارکت انبوه سازان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مناطق ساحلی جنوب هم اکنون از مناطق کم جمعیت کشور محسوب می شود ابراز امیدواری کرد مردم این مناطق از شهرهای جدید استقبال کنند.

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا