توریسم، سفر، گردشگری

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یکی از استان های کانادا است.

جزیره پرنس ادوارد یکی از استان های  کانادا است. این یکی از سه استان دریایی کانادا است و این استان کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کانادا است . جزیره پرنس ادوارد در فاصله  ۲۰۰ کیلومتری در شمال هالیفاکس، نوا اسکوشیا و ۶۰۰ کیلومتری شرق شهر کبک واقع شده است.

پرینس ادوارد دارای چندین نام است: “باغی در خلیج” که اشاره به مزارع سر سبز کشاورزی در کنار آب دارد. “محل تولد کنفدراسیون” که بازگشت به جلسه برگزار شده در شهر شارلوت تاون در سال ۱۸۶۴ دارد و پرینس ادوارد طبق توافق در آن جلسه به کنفدراسیون پیوست و هفتمین استان کانادا شد. اقتصاد آن مزرعه‌داری است که تولید۲۵٪ سیب زمینی کانادا را بر عهده دارد. پرینس ادوارد محل مهاجرین قدیمی کانادا است

جزیره پرنس ادوارد در خلیج سنت لارنس در سواحل شرق کانادا واقع شده است. این استان کانادا توسط ژاک کارتیه در سال ۱۵۳۴ کشف شد. اقوام میکماک (Mi’kmaq)، ساکنان اولیه و یا افراد بومی جزیره محسوب می‌شوند. این افراد، جزیره را «اپک ویتک» (Epekwitk) می‌نامیدند که به معنی «گهواره خاکی بر روی امواج» می‌باشد. بعد از آن اروپایی‌ها تلفظ آن را به «ابگ ویت» Abegweit تغییر دادند. این جزیره ابتدا مستعمره فرانسه بود. آنها آن را «ایل سینت جان» می‌نامیدند. در اواسط سده ۱۷۰۰، بریتانیا، فرانسه را از این جزیره بیرون راند و آن را به «جزیره سینت جان» تغییر نام داد. در سال ۱۷۹۹، این جزیره به افتخار پدر ملکه ویکتوریا (ادوارد)، به نام «جزیره پرنس ادوارد» تغییر نام داده شد. یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی کانادا، کنفرانس شارلوتاون بوده که در سال ۱۸۶۴ در جزیره پرنس ادوارد برگزار گردید. در این کنفرانس، رهبران آمریکای شمالی و بریتانیا برای بحث در مورد تشکیل اتحادیه و یا «کنفدراسیون» کانادا گرد هم آمدند؛ و از این رو جزیره پرنس ادوارد به عنوان «زادگاه کنفدراسیون» نامیده می‌شود. در سال ۱۸۶۷ کانادا یک کشور شد. اگرچه کنفدراسیون در اینجا بوجود آمد ولی جزیره PEI تا سال ۱۸۷۳ به این کنفدراسیون ملحق نشده بود و پس از آن بعنوان هفتمین استان به کانادا ملحق گردید.

آب و هوا:

این استان دارای چهار فصل است: فصل بهار، تابستان، زمستان، و پائیز. بهار معمولاً دیرتر فرا می‌رسد و کاملاً سرد است. تابستانها معمولاً دلپذیر بوده و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می‌باشد. اگر چه آب اقیانوس‌ها نسبتاً سرد است و سطح دمای آن به ندرت از ۲۰ درجه بالاتر می‌رود ولی جزیره نشینان و گردشگران در ماه تابستان، از رفتن به ساحل و شنا کردن در اقیانوس لذت می‌برند. زمستانها معمولاً طولانی و سرد بوده و از ماه نوامبر تا آوریل، برف زیادی وجود دارد.

peina

Map_PEI

Prince-Edward-island-634x475

canada-PE-double

Prince_edward_island_sandstone_arch

PEI_Scenery

Travel_Photography_Blog_PEI_North_Cape_Hiking_Trail (1)

queens_county__prince_edward_island__canada

38746

Travel_Photography_Blog_pei_20080911

promotionalImage.rpath.1200.0.medium.1424271823035

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا