تحلیل و یادداشتویژه های جهان وطنی
موضوعات داغ

شبیه سازی جنگ هسته ای بین روسیه و ناتو

پالس الکترومغناطیسی قوی (EMP) که از انفجار هسته ای در ارتفاع بالا در جو حاصل می شود

شبیه سازی جنگ هسته ای بین روسیه و ناتو و پالس الکترومغناطیسی قوی (EMP) که از انفجار هسته ای در ارتفاع بالا در جو حاصل می شود.

 

شبیه سازی جنگ هسته ای بین روسیه و ناتو

هدف از این شبیه سازی این است که تصویری از جهان ارائه دهد، پیامدهای جنگ هسته ای بین فدراسیون روسیه و اعضای دولتی ناتو حتی اگر تا حد زیادی ساده شده است به شکلی واضح و واقع بینانه نشان می دهد نتیجه یک جنگ هسته ای. بر اساس رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر، نرم افزار مورد استفاده در این شبیه سازی، روسیه را به احتمال زیاد برای شروع جنگ هسته ای در نظر گرفته است(تلافی جویانه می تواند در قبال حمله اتمی نباشد )، زمان برای ساده تر شدن مشاهده رویدادها تسریع شده و آنها به سه مرحله جنگ هسته ای، ریزش هسته ای و زمستان هسته ای تقسیم می شوند.

……………

 

……….
کشورهای عضو ناتو ۹۴۴ میلیون نفر جمعیت دارند ,و فدراسیون روسیه ۱۴۵ میلیون نفر

مرحله ۱ جنگ هسته ای:

بعد از ۲۴ ساعت مجموع تلفات جهانی ۱۷۸ میلیون نفر است

تلفات کشورهای درگیر در جنگ کشورهای عضو ناتو ۹.۱ درصد از کل جمعیت خود را از دست داده است و فدراسیون روسیه ۶۲.۹ درصد از کل جمعیت خود را از دست داده است.

مرحله دوم ریزش هسته ای:

حداکثر سطوح تشعشع ثبت شده با درجه عرض جغرافیایی نشان داده شده است بعد از انفجارهای متعدد در مراکز مختلف

مجموع تلفات جهانی ۱۸۶ میلیون نفر

مرحله سوم زمستان هسته ای:

۱۰ ماه مدت زمان این مرحله :حداقل دمای ثبت شده با درجه عرض جغرافیایی بر حسب درجه سانتیگراد نشان داده شده است.

مجموع تلفات جهانی در ۵۴۸ میلیون نفر

پایان نتیجه گیری شبیه سازی:

در مرحله جنگ هسته ای تنها کشورهای درگیر مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفتند و تلفات به تأسیسات نظامی و شهرهایی که به عنوان بخشی از حملات تاکتیکی و تلافی جویانه در این مرحله اول هدف قرار گرفتند محدود شد.

ما شاهد بیشترین تعداد مرگ و میر در کمترین زمان در مرحله ریزش هسته ای بودیم که مواد تابش شده به شکل گرد و غبار توسط جریان های باد به هر گوشه از کره زمین منتقل شد و باعث مرگ و میر ناشی از بیماری تشعشعات شد و زمینه را برای زمستان هسته ای فراهم کرد.

مرگ و میر در این دوره در مرحله زمستان هسته ای نسبتاً آهسته افزایش یافت. وجود گرد و غبار در جو باعث کاهش دما در سراسر جهان شد و باعث مرگ دسته جمعی گیاهان جانوران و افرادی شد که نتوانستند قحطی جمعی را در این دوره تطبیق دهند.

درگیری هسته ای نتیجه این شبیه سازی این است که هیچ کشوری بر روی زمین در صورت وقوع یک جنگ هسته ای ایمن نخواهد بود، سیاست تخریب متقابل تضمین شده واقعا دیوانه کننده است و ما باید ابتکارات را برای جلوگیری از تکثیر سلاح های هسته ای و کاهش زرادخانه های موجود به پیش ببریم.

اما نوع دیگر جنگ هسته ای که در ارتفاع بالای جو صورت می گیرد:

پالس الکترومغناطیسی قوی (EMP) که از انفجار هسته ای در ارتفاع بالا در جو حاصل می شود.

.

 

 

پالس الکترومغناطیسی قوی (EMP) که از انفجار هسته ای در ارتفاع بالا در جو حاصل می شود دارای چندین جزء است. در چند دهم نانوثانیه اول، حدود یک دهم درصد از بازده سلاح به صورت پرتوهای گامای قدرتمند با انرژی های یک تا سه مگا الکترون ولت (MeV، یک واحد انرژی) ظاهر می شود. پرتوهای گاما به اتمسفر نفوذ کرده و با مولکول های هوا برخورد می کنند و انرژی خود را برای تولید مقادیر عظیمی از یون های مثبت و الکترون های صرف می کند (که به عنوان الکترون های کامپتون نیز شناخته می شوند) . این ضربه ها الکترون های کامپتون با انرژی ایجاد می کنند که سپس شتاب می گیرند و در امتداد خطوط میدان مغناطیسی زمین مارپیچی می شوند. میدان‌های الکتریکی گذرا و جریان‌هایی که به وجود می‌آیند انتشارات الکترومغناطیسی در محدوده فرکانس رادیویی ۱۵ تا ۲۵۰ مگاهرتز (مگاهرتز یا پانزده میلیون تا ۲۵۰ میلیون سیکل در ثانیه) ایجاد می‌کنند. این EMP در ارتفاع بالا بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر (۱۹ و ۳۱ مایل) بالاتر از سطح زمین رخ می دهد. پتانسیل به عنوان یک سلاح ضد ماهواره در اوت ۱۹۵۸ در طول هاردتک تیک آشکار شد.

 

پالس الکترومغناطیسی قوی (EMP) که از انفجار هسته ای در ارتفاع بالا در جو حاصل می شود باعث اختلال در امواج رادیوئی و تخریب مراکز آن، تخریب گسترده شبکه برق، مخابرات،  تخریب نیروگاه ها و مراکز مهم صنعتی و شهری می شود.

..

…..

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا