انرژیجهان وطنی
موضوعات داغ

فراموش کردن آرمان هاو مشغول شدن به بازی های مضرر مثلا سیاسی

ماجرای حلالیت طلبی هادی غفاری از بازرگان

آتش تندی که هیزم خودی را سوزاند، می سوزاند و تکثر آراء را روز به روز کاهش می دهد، همه اینها برای رضایت و لذت ایست که گروه یا حزبی برای یکدست کردن یک جامعه سیاسی انجام می دهد، غافل از اینکه کارویژه حکومتداری (حکومت داری مطلوب ) چیز دیگریست.

همه ما در تلاشیم که نهایت رضایت را از زندگی ببریم اما این نهایت لذت و رضایت گاها با خودخواهی هایی شدید همراه می شود که در درازمدت عوارض بسیار سنگینی دارد. شاید یکی از آنها واقعه برخورد شدید با اعضای نهضت آزادی در اوایل انقلاب بود، آنها از سپهر سیاست خارج نشدند بلکه حاکمیت را تواما با رضایت و جبر رها کردند، منتظر نشستن تا پیش بینی های انها محقق شود، مقداری شد و مقداری نه….. آنچه نکته اصلی این نزاع ها هست این است که گاها اینقدر فضای جامعه و بخصوص جامعه سیاسی پر سر وصدا و آشفته می شود که در این آشفتگی مجالی برای اندیشیدن و آینده نگری و آینده پژوهی نمی ماند.

سیستم کم کم به وضعی می افتد که فقط در تلاش است به هر نحوی خود را بقبولاند و ضعف ها را بپوشاند و یا مدیریت کند تا چند صباحی باز بگذرد……… عمر ها می گذرد اما با چه کیفیتی چه بهره ای از زندگی می بریم؟ گویا بیان بلند آرزو ها شیوه ای برای قدرتمندان جامعه می شود که انگار به آرمان خود یا رسیده اند و یا نزدیک اند، غافل از اینکه جامعه شکننده شده است و افراد جامعه بهم چسبانیده شده اند. دشمن پنداری در جامعه و عدم اعتماد بلایست که با هیچ قانون و پلیسی و بگیر و ببندی مداوا نمی شود………. کاش دوباره فکر کنیم شاید بشود مسیر های بهتری در ذهن خود برای زندگی بهتر برای خود و دیگران ترسیم کنیم. چرا قبول نمی کنیم همه ما دوباره باید بیاندیشم.. همه ما…….

نمونه ای که سالها با آن در گیر بوده ام وضعیت صنعت برق و انباشتگی بدهی توانیر به پیمانکاران و سرمایه گذاران…… که اصل موضوع به نفوذ تفکر سوسیالیستی اداره صنایع در اویل انقلاب برمی گردد اما نقطه عطف،   طرحی به نام تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم و علیه دولت سید محمد خاتمی و حرکات عوام پسندانه ای بود، من نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا و فقط یک مشاهده گر از بطن جامعه که از طراحان طرح تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم  سوال دارم که برای صنعت برق چه راه حلی اکنون دارید؟!!! آیا می توانید مشکل آن را به خوبی توصیف و تحلیل کنید؟!!

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-64/552463-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AB%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%87%D8%A7

 

ماجرای حلالیت طلبی هادی غفاری از بازرگان

.

حجت الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی، از نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی خاطره ای تاثربرانگیز از مهندس بازرگان روایت می کند که در یکی از روزهای مجلس اتفاق می افتد

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا