انرژیانرژی تجدید پذیر

تأکید یونیسف بر اهمیت انرژی پایدار برای کودکان

جلسه تخصصی یک روزه “نقش بهینه سازی انرژی در توسعه پایدار” که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد

تهران اردیبهشت ۱۳۹۷- نماینده یونیسف در ایران، آقای دکتر ویل پارکس، در جلسه تخصصی یک روزه “نقش بهینه سازی انرژی در توسعه پایدار” که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، در مورد اهمیت انرژی پایدار برای کودکان سخنرانی کرد. آقای دکتر ویل پارکس در سخنرانی خود بر اهمیت دسترسی کودکان به انرژی پایدار که بر رفاه و سلامتی آنها تأثیر گذار است، تأکید کرد.

نماینده یونیسف در ایران گفت:”امروزه، راه حل های انرژی پایدار، نقش بسیارمهمی در برآورده نمودن نیازهای انرژی در سطوح جهانی، ملی و محلی بازی می کنند. علاقه و سرمایه گذاری در انرژی پایدار در سراسر جهان رو به افزایش است. اگرچه، توجه بیشتری باید به انرژی پایدار کودکان که بر سلامتی، آموزش، رفاه و رشد آنها تأثیر می گذارد، معطوف شود.

نماینده یونیسف در ایران، همچنین در مورد موضوعات، فرصت ها و موانع در زمینه دسترسی به انرژی پایدار که کودکان در سراسر جهان با آن روبرو هستند، صحبت کرد و راه حل هایی را برای رسیدگی به آنها ارائه داد. ایشان در ادامه افزود: “مطالعات انجام شده در تعدادی از کشورها بیانگر اهمیت موانع اجتماعی و رفتاری در استفاده از فن آوری های انرژی پایدار است. اغلب، دانش اندکی در زمینه فن آوری های انرژی پاک و تأثیرات منفی و شدید استفاده از منابع سنتی انرژی بر زندگی کودکان وجود دارد.” ایشان همچنین بر نقش تصمیم گیری جامع در برطرف کردن موانع در دسترسی کودکان به انرژی پایدار و کسب نتایج حداکثری برای آنان تأکید کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، آقای دکتر پدرام سلطانی، که در مراسم افتتاحیه شرکت کرده بود، یکی از سخنرانان اصلی جلسه بود. آقای دکتر سلطانی گفت: “دسترسی عموم مردم به انرژی و خدمات آن، در اولویت برنامه های حوزه انرژی قرار دارد.

خوشبختانه امروزه، تمام شهر های ایران از انرژی برق برخوردار هستند و در حدود ۹۰ درصد شهرها نیز لوله کشی گاز انجام شده است. بنابراین، از این نظر، ما به تمام اهداف خود دست یافته ایم؛ اما در زمینه انرژی تجدید پذیر و پاک، در وضعیت خوبی نیستیم.” آقای دکتر سلطانی خاطرنشان کرد که در حال حاضر، علاقه مندی زیادی نسبت به سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر وجود دارد و با برنامه ریزی موثر در این بخش، شاهد رشد تولید انرژی تجدید پذیر در کشور خواهیم بود.

تعدادی از محققان انرژی پایدار، پژوهشگران دانشگاهی، متخصصان انرژی، مقامات و شرکت های بخش خصوصی در این جلسه شرکت کردند. در پایان جلسه، بیانیه ایی شامل پیشنهادات و راه حل های عملی سخنرانان در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و ارتقاء بهره وری قرائت شد. این بیانیه در وب سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منتشر خواهد شد.

 

https://un.org.ir/farsi-news/item/4722-97

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا