سیاست و ملل و فرهنگ ها

گربه های موش گیر با حکم رسمی در وزارت خارجه و دفتر نخست وزیری انگلستان

گربه های موش گیر با حکم رسمی

 

  • hamid_baeidinejad
  • مطلبی برای روز جمعه ۱۳/۱۱/۱۳۹۶

  • اخطار: هر کس انتظار خواندن مطلبی جدی در این یادداشت دارد بهتر است از خواندن آن خودداری کند و هر کس سراسر آنرا مضحکه می پندارد بهتر است قدری جدیت در آن فرض نماید. 

  • دیپلماتهایی که در وزارت خارجه انگلیس رفت و آمد می کنند بطور طبیعی چند باری با یکی از ساکنان ثابت ولی غیر دیپلمات ساختمان آن وزارت برخورد می کنند. و این ساکن محترم کسی نیست جز “پالمرستون” #گربه مخصوص وزارت خارجه که از ١٣ آوریل ٢٠١۶ رسما به سمت “موش گیر اصلی” آن وزارت منصوب شده است. ظاهرا ابتکار دعوت گربه به ساختمان وزارت خارجه هم برای کمک به کنترل رشد موشهای ساختمان و هم تلطیف فضای کاری بوده است.
  • پالمرستون این گربه ی سیاه و سفید به نام یکی از نخست وزیران معروف انگلیس نامگذاری شده است و بخاطر قدردانی از زحماتش جوایز مخصوصی نیز دریافت کرده است. وی اولین موش خود را سه هفته بعد از انتصاب خود به این موقعیت گرفت و در سال اول خدمت خود مجموعا موفق به گرفتن ٢۶ موش شده است. او دارای یک حساب توئیتری میباشد که ۶١ هزار دنبال کننده دارد. 

  • روابط او با مقام ” شامخ موش گیر” دفتر نخست وزیری که گربه زیبایی بنام “لری” میباشد چندان خوب نبوده است و دعوای این دو را خبرنگاران توانستند ثبت و ضبط کنند که منجر به دخالت پلیس گردید. لری محبوبیت بیشتری دارد و حساب توئیتریش بیش از ١۶١ هزار دنبال کننده دارد (قابل توجه آنهایی که بدنبال افزایش مستمر دنبال کننده های خود در شبکه های اجتماعی هستند). لری با دوازده سال سابقه بیش از تمام رهبران احزاب سیاسی انگلیس در سمت خود سابقه دارد.

 

  • گربه مهم بعدی در این مجموعه “گلادستون” نام دارد که “موش گیر اصلی” ساختمان خزانه داری است او هم مانند پالمرستون نسبتا جدید میباشد. او توانست در سه ماه اول خدمت خود شش موش بگیرد و تا بحال ٢۶ موش گرفته است.

  • پالمرستون، گلادستون و لری موقعیتهای خوبی دارند و آزادانه در ساختمانهای تحت قلمرو خود رفت و آمد می کنند و بسیار محبوب هستند. ما وقتی پالمرستون را در وزارت خارجه دیدیم با نهایت آرامش روی یکی از مبل های اتاق میهمانان استراحت میکرد و ظاهرا صحبتهای ما هم با همکاران راحتی او را بر هم نمی زد. وقایع زندگی این گربه ها از طرف مردم دنبال میشود و آنها حتی از کشورهای مختلف هدایایی بمناسبتهای گوناگون هم دریافت می کنند.

 

برگرفته از صفحه اینستا دکتر بعیدی نژاد

نمایش بیشتر

سید محسن مدنی بجستانی

مهندس برق قدرت - فوق لیسانس علوم سیاسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا